Nuffnang Ad

Sunday 15 November 2015

icecream cake Anniversary

Assalammualaikum dan terima kasih Allah, hari ini 16 November genap lah usia perkahwinan ku 29 tahun……Pagi yang indah itu aku  diijab kabulkan dimasjid UPM Serdang, Selangor, diraikan oleh ramai saudara mara, sahabat handai dan jiran tertangga,  seperti remaja-remaja lain juga aku amat bahagia dihari itu…….
Tapi entah lah aku sendiri pun tidak faham, kenapa perkahwinan aku di Selangor, aku dilahirkan di negeri jelapang padi, Kedah dan dibesarkan di negeri penyu bertelur, Terangganu, kini perkahwinan aku pula di negeri Selangor.  Mungkin itu lah nasib anak yatim seperti aku, aku dibesarkan dari satu tangan ke satu tangan kakak-kakak ku dan abang ku…..kakak sepupu ku, adalah orang yang menggalas tangggungjawab dihari bahagia ku itu, aku tidak akan lupa semua jasa baik nya, akan aku kenang sampai bila-bila.
Begitu juga dengan kelahiran anak kedua ku, waktu itu kami merantau jauh dari bumi Malaysia, boleh dikatakan dalam usia awal perkahwinan ku malah waktu membesar anak-anak ku kami sering merantau dari satu negeri ke satu negeri termasuk Sabah Sarawak.
Sekali lagi terima kasih Allah, hidup aku bahagia hingga ke hari ini dan saat ini.  Alhamdulillah suami ku baik sangat, memahami penyabar dan menerima diri aku seadanya.
29 tahun kami hidup bersama macam-macam dugaan yang telah kami tempuhi, susah payah, senyum tangis bersama, namun kami tetap bahagia.
29 tahun, dua orang cahaya mata kami pun sudah besar, seorang dah berkerja dan seorang lagi masih di IPTA.  InsyaAllah kalau dipanjangkan usia, tahun depan aku akan mendapat menantu hihihi bahagia aku rasa, masakan tidak kebanyakkan kawan-kawan sekolah, kawan-kawan tempat kerja dulu pun sudah menimang cucu.  Aku jugak yang terlambat, tak pe lah aku tak kisah pun itu semua….

Cuma sekali sekala aku terasa juga kesunyian bila aku ditinggalkan sendirian dirumah, kadang-kadang sampai berminggu juga aku sendirian, waktu itu aku mula lah jadi penulis begini.
 Hobi aku yang ke dua memasak kuih muih, tidak pada masakkan lauk pauk, aku pun tidak tau kenapa…..
Semoga dipanjangkan usia perkahwinan ku hingga ke akhir hayat….sayang suami  dan keluargaku
Ini ada lah kek hari ulang tahun perkahwinan kami yang sempat aku sediakan.......


KEK AIS KRIM

Bahan
ais krim
coklat kitkat
apa2 hiasan pun boleh




2 comments: