Nuffnang Ad

Friday 24 January 2014

21 Tahun Yang Lalu, Hari Ini...........



21 Tahun Yang Lalu, Hari Ini......

Hari ini 25 januari 2014 keadaan cuaca di negara "uncle sam" sama seperti 25 januari 1993, iaitu, salji turun dengan lebat nya menjadikan rumah kami di selubungi oleh salji yang putih bersih.... di saat itulah seorang bayi lahir, putih bersih seperti seperti salji juga, itulah anak  ku wafa nur nadjwa, di lahirkan ke dunia 21 tahun yang lalu.

Tidak dapat digambarkan pada saat itu, maklumlah aku menunggu
selama 6 tahun untuk mendapatkan anak yang kedua. Walaupun aku melahirkan anak ku ini jauh dari tanah air ku, jauh dari kampung halaman, jauh dari saudara mara,  namun aku tetap bahagia dengan kelahiran ini, susah payah hilang tak terasa, dengan kelahirannya.

Tambahan pula aku memang mengalami alahan yang teruk sewaktu mengandung, selama 9 bulan 2 hari boleh di katakan aku tak dapat ke mana-mana, aku hanya mampu baring di rumah, muntah dan tak lalu makan itu perkara biasa buat aku.... namun begitu aku teramat seronok dengan kandungan ini, terima kasih Allah di atas zuriat yang Engkau berikan, aku akan jaga amanat Mu ini dengan sebaik yang boleh, malah aku tak sabar-sabar menunggu kelahiran nya..... hihihi.....

Hari ini, selamat hari lahir anak ku, mama tetap dan selalu berdoa semoga si manja riang ria, gembira, bahagia dunia dan akhirat, sesungguhnya si manja seorang anak yang terbaik buat mama dan papa.

Catatan mama.....

25 Januari 2014, 12.01 pagi subuh yg aman damai












Selamat Hari Lahir si manja hadiah dr mama : Russian Black White Cake.....


1 comment:

  1. Salam aunty! Actually tengah search resipi puding milo oreo for iftar and I found your blog. Nampak this post and I saw cik wafa. She was previously my roomate for my final semester. What a coincidence! Salam Ramadhan in advance and give my regard to her :)

    ReplyDelete