Nuffnang Ad

Thursday 18 April 2013

Tiramisu Di hari Lahir


Syukur alhamdulillah hari ini 18 april......aku masih lagi dapat menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan yang indah lagi tercantik......terima kasih Allah diatas segala segalanya pemberian Mu pada hamba Mu ini.  Aku redha diatas segala pemberian Mu, sebab aku bahagia sangat dengan kehidupan aku di hari ini, aku mohon pada Mu, Engkau panjangkan lah kebahagian ku ini hingga ke akhir hayat ku, aku bahagia bersama anak2 dan suami ku..........Amin.....Jadikanlah aku hamba Mu yang sentiasa bersyukur.........
 

Assalammualaikum....Terima kasih banyak2 kak ruby ucapkan pada anak kesayangan tu, WAFA itu lah satu2nya  puteri yang berada dihati kak ruby ini,  semalam kata wafa, "mama tidor lah cepat",  kak ruby dah dapat agak tentu ada suprised yang wafa nak buatkan "hehehe gelak kak ruby".....................Pagi, selepas bangun dari tidor kak ruby nampak ada sebiji kek yang cantik terhidang diatas meja, diatas kek terpacak happy birthday, tersenyum bangga kak ruby.........rupanya anak kesayangan tu pandai buat kek tiramisu, cantik memang cantik air tangan anak mama........terima kasih sayang.



TIRAMISU CAKE

Bahan
250 gm cream cheese
125 gm whipped cream - non dairy whipping cream
125 gm whipping cream - dairy whipping cream
50 gm gula ising - diayak
1 peket biskut lady fingers
air nescafe secukupnya
serbuk koko 
milo



 Cara
Gaulkan serbuk koko dan milo hingga sebati. Ketepikan.
Pukul cream cheese terlebih dahulu, kemudian masukkan gula dan pukul lagi, ketepikan. 
Dalam bekas lain satukan whipped dan whipping cream, pukul hingga pekat dan sebati. 
Sediakan pula air bancuhan nescafe secukupnya, ambil biskut lady fingers celupkan ke dalam air nescafe kemudian susunkan ke dalam bekas, kemudian ambil adunan whipped dan whipping cream tadi lapiskan di atas biskut, buatlah proses ini hingga habis. Untuk lapisan atas sekali, taburkan campuran milo dan serbuk koko. Sejukkan ke dalam peti ais sebelum di potong.


 

2 comments:

  1. kejutan yang menyentuh kalbu..selamat panjang umur kak..semoga dirahmati Allah..

    ReplyDelete