Nuffnang Ad

Thursday 31 October 2013

Bahagia


Sesekali bila aku sendirian begini......aku akan ulangi membaca sajak kenangan dan kesukaan aku, sajak ni adalah salah satu dari banyak2 sajak yang tersimpan dalam koleksi aku.........Bahagia.......
                                            
BAHAGIA 

kini aku bahagia 
setelah kau ku temui kembali
ditepian titisan kasih 
berbunga disudut hati……..

biar pun utk seketika 
aku bahagia jua
sekali pun tidak padamu 
padaku, aku bahagia
biar pun hanya berpura 
bahagia jua dirasa 
bahagia cuma milik sendiri 

Entah lah aku terlalu suka dan hanyut dengan kata2 dan ayat nya yang tersusun rapi penuh makna, malah aku baca dan baca berulang kali...... hihihi kadang2 aku beraksi seperti A Samad Said dan Lim Swee Tin...... berangan lah tu......tapi itu lah aku.......
Mungkin sajak ini tidak memberi apa2 makna pada insan lain, namun bagi penulis dan juga diri ku ini, ia memberi seribu satu makna dan seribu satu rahsia........Ah melalut-lalut pula aku di malam jumaat ini.......tapi itu lah aku......seorang insan hamba Allah yang berjiwa sentimental, sensitif dan penuh dengan kasih sayang.  Aku sayang pada semua dari hasil usaha manusia hingga lah pada ciptaan Tuhan semua nya aku sayang, cuma aku tak pandai untuk merealisasikan kasih sayang, aku hanya tahu memendam, melihat, memerhati dari jauh...........
Sebenar nya aku juga pencinta lagu, aku suka lagu sebab dalam lagu ada puisi, ada cerita yang sendiri, terutama lagu2 yang seangkatan dengan aku, ialah lagu2 lama dulu, yang berirama melayu, aku suka sangat..... aku bimbang lama2 nanti lagu2 ini akan terus hilang lenyap di telan zaman.

Dah jauh aku melalut, nanti terlepas pula tahajjud, aku perlu tidur supaya dapat aku bangun 2/3 malam nanti. Sebelum aku melabuhkan tirai skrin.......aku bahagia kini, assalamualaikum.     


1 comment: