Nuffnang Ad

Monday 10 September 2012

London Almond

Resipi biskut london almond ini sudah lama kak ruby gunakan iaitu sejak 1995 lagi, waktu itu kak ruby baru balik dari USA.....Raya tahun 1994 tahun pertama kak ruby raya di Malaysia setelah beberapa tahun kak ruby tinggalkan bumi Malaysia yg tercinta ini, waktu itu setiap rumah yang kak ruby p beraya mesti ada biskut ni, dalam hati kak ruby tertanya juga apa nama biskut ni? sedap juga........habis saja Syawal mula lah kak ruby cari2 resepi tanya sana tanya sini, akhir nya kak ruby dapat dari kawan baik kak ruby  iaitu kawan setempat kerja dulu......jadi, masa raya tahun 1995 hingga lah SEKARANG,  ini lah resipi yg kak ruby gunakan....terima kasih buat kawan kak ruby yg sangat kak ruby sayang .....rosni nama nya....


BISKUT LONDON ALMOND

Bahan :
250 gm buttercup
500 gm tepung gandum
200 gm badam kisar halus
250 gm badam (di goreng skejap)
100 gm badam kisar kasar 
2 biji kuning telur
1 biji telur
4 oz gula halus
coklat masakkan
paper cup secukup nya 

 
Cara :
Pukul butter dengan gula hingga kembang, masukkan telur sebiji demi sebiji, pukul lagi. Masukkan tepung gandum dan badam kisar halus, gaulkan sampai sebati dan jadikan dol yg lembut.
Kemudian bentukkan ketul2 kecil seperti kuih makmur, masukkan badam goreng td didlm nya, buat lah sampai adunan habis.  Bakar hingga masak dan sejukkan.

Untuk coklat
Masakkan coklat cara double boiling, bila coklat sudah cair celupkan biskut yg sudah dibakar tadi dan masukkan ke dalam paper cup dan taburkan dengan badam kisar kasar. 

No comments:

Post a Comment